خرید دوربین مداربسته

کلمه KVM مخفف عبارت Keyboard ،Video و Mouse می باشد. سوئیچ KVM یک وسیله سخت افزاری است که کنترل چند کامپیوتر را از طریق یک یا چند صفحه کلید، نمایشگر و موس امکان پذیر می کند. کامپیوترهای زیادی هستند که به سوئیچ KVM متصل هستند، ولی تعداد اندکی آن ها را می توان در هر زمان دلخواه، کنترل کرد. دستگاه های مدرن دیگری نیز وجود دارند که توانایی به اشتراک گذاری لوازم جانبی مانند USB و Audio را برای کاربر فراهم می کنند. تکنولوژی های امنیتی و نظارتی، از جمله دوربین مدار بسته نیز می توانند از سوئیچ KVM در ساختار خود استفاده کنند. در این مقاله به توضیح سوئیچ KVM در دوربین مداربسته و کاربردهای آن پرداخته می شود.
آشنایی با تاریخچه سوئیچ KVM
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

پیش از آن که موس وارد کاربردهای سرور سوئیچینگ شود، دستگاه KVS (مخفف کلمات keyboard Video Switch) برای دستگاه های سوئیچینگ صفحه کلید و نمایشگر، مورد استفاده قرار می گرفت. با توسعه ویندوز توسط مایکروسافت، استفاده از موس و سایر پورت های سوئیچینگ ورودی و خروجی، شایع شد.

Remigius Shatas، بنیانگذار Cybex که یکی از مشهورترین تولید کننده های محصولات جانبی سوئیچینگ است، در سال 1995 اقدام به تولید سوئیچ KVM کرد.

چند سال بعد و توسط Universal Serial Bus (USB) استانداردهای صنعتی جدیدتری برای اتصالات جانبی کامپیوتر به وجود آمد.


در نتیجه رشد روزافزون نیاز به لوازم جانبی سوئیچینگ، صفحه های نمایش لمسی نیز به صفحه کلید، موس و نمایشگر اضافه شده اند. امروزه برخی از کمپانی ها، سوئیچ KVMP را روانه بازار کرده اند.
موارد استفاده از سوئیچ KVM و انواع آن
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

سوئیچ KVM، یک دستگاه سخت افزاری است و در مراکز داده استفاده می شود. سوئیچ KVM به پرسنل این مراکز، امکان اتصال به هر سرور را می دهد. یک مثال معمول برای این نوع از سوئیچ در منازل، استفاده از لپ تاب، تبلت و PDA به عنوان صفحه کلید، موس و نمایشگر برای کامپیوتر های خانگی است.

سوئیچ های KVM، روش های مختلفی را برای اتصال به کامپیوتر ارائه می دهند. یک روش، اتصالات محلی بر روی دستگاه برای وصل کردن کابل های موس، کیبورد و نمایشگر است. یک روش دیگر، اتصال DB25 یا یک وسیله مشابه است که سه اتصال موس، نمایشگر و صفحه کلید را در یک جا جمع کرده و به کامپیوتر متصل می کند.

بعدها، یک کابل مخصوص KVM در بازار عرضه شد که هر سه کابل مذبور را در یک کابل پیچیده، ادغام کرد. مزیت این روش، کاهش تعداد کابل های متصل بین کامپیوتر و سوئیچ KVM می باشد. در مقابل، هزینه این نوع از سوئیچ ها بالاتر از انواع قبلی می باشد.

متد انجام سوئیچینگ از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر، بستگی به خود سوئیچ دارد. سوئیچ های (Rose, circa 1988) از یک سوئیچ دوار استفاده می کردند. در حالی که سوئیچ های (Cybex, circa 1990)، از دکمه بروی دستگاه KVM استفاده می کردند. در هر دو مورد، KVM عملکرد بین رایانه های مختلف و صفحه کلید، موس و یا نمایشگر را کنترل می کند.

امروزه، اکثر KVM ها از طریق دستورات hot-key (مانند Ctrl+Ctrl) کنترل می شوند. این نوع از سوئیچینگ اغلب شامل یک صفحه نمایش است که لیست کامپیوترهای متصل را نشان می دهد.

تعداد کامپیوترهای متصل به سوئیچ KVM متفاوت هستند. در سوئیچینگ سنتی از 2 تا 64 رایانه قابل اتصال به یک دستگاه واحد می باشند. دستگاه های جدید و پیشرفته، که به روش زنجیره ای یا Cascade کار می کنند، قابلیت دسترسی به 512 کامپیوتر را به صورت همزمان دارند.
KVM از طریق IP یا (IPKVM)

سوییچ های IPKVM از میکروکنترلرهای اختصاصی و سخت افزار های ضبط ویدیویی برای ضبط، فشرده سازی، تبدیل به پک و ارسال ویدیو، سیگنال صفحه کلید و موس استفاده می کنند. ارسال این پک ها از طریق لینک اینترنت انجام می شود. کنسول دریافت کننده، تصاویر گرافیکی دینامیکی را دریافت کرده و بازسازی می کند. امروزه به منظور دسترسی به سوئیچ KVM از راه دور یا IPKVM، از یک مرورگر وب استفاده می شود.
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

برای دیدن تصاویر سیستم مدار بسته به یک نمایشگر نیاز خواهد بود. در صورتی که بر روی میز نصب شده دستگاه، از قبل نمایشگری متصل به یک کامپیوتر وجود داشته باشد، شاید نصب یک نمایشگر جدید منطقی نباشد. با استفاده از سوئیچ KVM در دوربین مداربسته، امکان اتصال هر دو دستگاه کامپیوتر و DVR به نمایشگر میسر خواهد شد. پس از فشردن کلید روی سوئیچ KVM تصویر نمایشگر بین کامپیوتر و DVR تغییر می کند.
آموزش طریقه نصب سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

طریقه نصب سوئیچ KVM در دوربین مداربسته بسیار ساده است. این سوئیچ دارای یک خروجی و معمولا دو ورودی است. در قسمت ورودی تصویر، شما خروجی تصویر رایانه و DVR را متصل می کنید. خروجی موس کامپیوتر و DVR نیز به همان ترتیب به ورودی های سوئیچ KVM متصل می شود. توجه داشته باشید که ممکن است سوئیچ KVM دارای ورودی موس PS2 باشد و از آنجایی که دستگاه های امروزی معمولا دارای موس USB هستند این قسمت از سوئیچ قابل استفاده نخواهد بود. خروجی تصویر سوئیچ KVM نیز به نمایشگر شما متصل خواهد شد.
سخن آخر

همان گونه که مطالعه نمودید، در این مطلب به توضیحاتی در رابطه با تاریخچه، موارد کاربرد کاربرد و طریقه نصب سوئیچ KVM در دوربین مداربسته پرداختیم. بیان کردیم که سوئیچ KVM دستگاهی است که امکان اشتراک دو یا چند دستگاه با یک نمایشگر، کیبورد و موس را ایجاد می کند. اصطلاح KVM مخفف سه واژه قیمت دوربین مدار بسته ، Video، Mouse است که به اشتراک گذاری این تجهیزات اشاره می کند و در دوربین مدار بسته نیز کاربرد دارد. امیدواریم این مطلب برای علاقمندان این تکنولوژی، مفید واقع شود.

شرکت دوربین مدار بسته پویابین، شرکتی معتبر در زمینه مشاوره، فروش و راه اندازی دوربین مدار بسته است. کارشناسان مجرب فروش این شرکت، خدمات مشاوره رایگان را در زمینه دوربین مدار بسته ارایه می دهند. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و سفارش دوربین مدار بسته، با کارشناسان فروش شرکت پویابین تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.